Városlista
2025. szeptember 16, kedd - Edit

Hírek

2012. Április 14. 14:05, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress

Vonat- és buszjáratok szűnnek meg vasárnaptól

Vonat- és buszjáratok szűnnek meg vasárnaptól

Mintegy négyszáz vonat- és harminc menetrend szerinti helyközi autóbuszjárat szűnik meg vasárnaptól a közösségi közlekedésben.

A szaktárca elképzelései szerint a vasúti és autó­buszos menetrendek módosítása, összehangolása a közösségi közlekedés reformjának csak az egyik lépése lesz, az év második felében változik a kedvezményrendszer, kevesebb Volán társaság működik majd az országban, és átalakul a MÁV tulajdonosi szerkezete is.

Vasárnaptól jelentős változásra számíthat az utazóközönség - írja a Magyar Hírlap: a MÁV vasútvonalainak a felén mintegy négyszáz személyszállító vonat szűnik meg, illetve alakul át a közlekedési rend, ezzel párhuzamosan pedig harminc Volán-járat is kiesik a menetrendből. Így a fővárosból Győrbe, Tatabányára, Miskolcra, Ózdra, Szombathelyre, Nagykanizsára és Szegedre közlekedő Volán autóbuszok utazóközönsége ezentúl a MÁV szolgáltatásait veheti igénybe. Mint azt a vasúttársaság közölte, az intézkedés célja, hogy a vasúti személyszállítás teljesítménye a valós utazási igényekhez közelítsen, de a munkába és iskolába járáshoz mindenhol lesz elegendő vonat.

A menetrend-módosítás leginkább a regionális, illetve az amúgy is alacsony forgalmú mellékvonalakat érinti: a főváros környéki elővárosi forgalomban szinte egyáltalán nincs változás, egy miskolci InterCity kivételével valamennyi városközi gyorsvonat megmarad, és néhány fővonalon a rövid távolságon közlekedő személyvonatok szűnnek meg. Nincs vonalbezárás, viszont a mellékvonalak többségén napi két-három pár szerelvény közlekedését rendeli meg a szaktárca.

A változással éves szinten hatmillió kilométerrel kevesebbet tesznek meg a személyszállító vonatok a MÁV hálózatán. Mint azt Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte, 2007-ben az ütemes menetrend országos bevezetésekor tízmillió kilométerrel emelkedett az éves szintű futásteljesítmény, az utasszám viszont nem változott. Ezzel szemben amíg 2007-ben ötvenmilliárd forint volt a MÁV támogatása, az idén a személyszállító vasúttársaság árkiegészítése 147, míg a pályavasút költségtérítése 47 milliárd forintot tesz ki. Az államtitkár szerint ugyanakkor a MÁV egyik legnagyobb működési problémája a magas adósságállomány. Az idén 36 milliárd forint hitel jár le, erre még nincs forrás a költségvetésben.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: Magyarország minden támadás ellenére felgyorsítja a Paks II. atomerőmű építését

Magyarország minden támadás, minden akadályozási kísérlet ellenére felgyorsítja a paksi bővítést, így a következő évtized elejére működésbe is léphetnek az új atomerőművi blokkok -

2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld

Balatoni Katalin: a magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot

A magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot, azonban abban biztosak lehetünk, hogy a tudásuk így is nemzetközi szinten kiemelkedő

2025. Szeptember 16. 07:41, kedd | Belföld

Orbán Viktor szerint a barbarizmus vert gyökeret Svédországban

Barbarizmus vert gyökeret Európa egyik legnagyobb nemzetének hazájában, Svédországban a hagyományos értékek elhagyása, a józan ész mellőzése és a gyenge kormányzás következtében - írta Orbán Viktor az X-en hétfőn.